עונת המלפפונים • החקלאים זועמים על המחיר הנמוך – "אנחנו מפסידים"

    שלום בידרמן 1 Comment on עונת המלפפונים • החקלאים זועמים על המחיר הנמוך – "אנחנו מפסידים"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חקלאי מושב אחיטוב בעמק חפר מביעים דאגה בעקבות מחיר המלפפון שממשיך לרדת במהירות (כיום 1.80 ש"ח לקילו מהנמוכים שבתקליט) ומנסים להתאגד לטובת מחאה משותפת נגד רשתות השיווק ופערי התיווך שגוזרים קופון על גבם וכן שולחים חץ מאשים לכיוונו של "רמי לוי" בין האחראים העיקריים למצב.

    הסיבה לירידה היא יבוא ענק של מלפפונים ממדינות ערביות כמו ירדן והרש"ף.

    מושב אחיטוב בעמק חפר הוא אחד המושבים החקלאיים הבודדים שנשארו בארצנו, למעלה מ-120 משפחות חקלאיות המעסיקות כ-500 תאילנדים ומעבדים יחד את האדמה מסביב למושב. בזמן שהחקלאות בארץ סופגת מכות קשות עקב גזרות המס על העסקת עובדים זרים (מס מעסיקים) ושליטה מוחלטת של רשתות השיווק על תנאי הסחר ומחיר התוצרת החקלאית, מבקשים חקלאי מושב אחיטוב העמלים על גידול של כ- 70% ממלפפוני ארצנו, לשמר את המסורת המושבית והציונית של פיתוח החקלאות והגנה על גבולות המדינה: "אנחנו מבצר חקלאות בארץ וגם אצלנו כבר מתחילים לראות סדקים", אומר חזי דניאל – יו"ר ועד ההנהלה של מושב אחיטוב

    מושב אחיטוב בעמק חפר הוא אחד המושבים החקלאים הבודדים שנשארו בארץ, ונחשב ל"אמא של המלפפונים" עם גידול של 70% מצריכת המלפפונים בישראל. הוא מארח אורחים ומשלחות מכל העולם שבאים ללמוד ולהתרשם משיטות הגידול במושב שנתפס כחלוץ בענף במיוחד בתחום השימוש בשתלי מלפפון מורכבים. אבל , כשמחיר הסיטונאי של המלפפון עומד כיום על 1.80 ש"ח לקילו ובגלל פערי התיווך והוצאות השיווק (כ-40%-50%) , החקלאי בסופו של דבר מפסיד בפועל 1.50 ש"ח על כל קילו מחיר, לכל הדעות שיכניס את חזון חקלאות המלפפונים לסכנת קיום .

    גם דור ההמשך מתחיל לדבר אחרת ומצהיר "הילדים שלנו כבר לא יעסקו בחקלאות", הצהרה אשר תוביל לסגירתו ביום מן הימים של ענף המלפפונים בישראל.



    1 תגובות

    מיין תגובות